you should've known by the tone of my voice, maybe

Idag skulle jag ha jobbat egentligen, men det blev avbokat. Det visste jag dock i torsdags, men ändå! Så jävla skönt att vara ledig en HEL dag. Så skönt att man kan göra en massa saker, men jag vill göra en miljon saker! Kommer antagligen inte hinna med allt, så jag får välja ut en sak som är viktig. Blogg tillexempel. Jag måste ju underhålla er läsare! Ja, ni är faktiskt en hel del nu, även fast jag inte uppdaterar alltför ofta. Och det är ju kul, såklart! Och en bra sak som hände nyss, pappa hittade min minneskortläsare till mobilen! Så nu slipper jag sitta och föra över alla bilder en och en till datorn! Så fruktansvärt skönt! Fast hittade vet jag inte om han gjorde, han visste precis vart det låg, men om jag ska gräva i minnet så kommer jag ihåg att jag frågade honom vart den var och att han inte visste!? Men men, nu är den åter i min ägo, och det är bra!

Var ledig i fredags (eftersom jag egentligen skulle ha jobbat idag, så hoppade Jennie in och jobbade på fredagen så jag inte skulle behöva jobba varje dag) så då passade jag på att umgås med min kära kusin Denise som jag inte umgåtts med på väääldigt länge! Vi åkte ner på stan och käkade lunch på Aldos. Focaccian där är super! Åt där typ förra veckan med Emma också (Y) Sen kikade vi runt lite på stan, Denise ville ha en röd BH utan band inför balen på fredag! Men hittade ingen... Finns inte mycket att hänga i julgranen angående shoppping i denna stad. Jag köpte något väldigt onödigt, nämligen sovkläder på Kappahl! Shorts och linne, hur sött som helst, typ grå/vit med små små rosa blommor på! Skönt i sommar (när jag nu är ledig och kan gå runt i sovkläder halva dagen?).

Sedan åkte vi till Ica Maxi för jag skulle handla mat till kvällen! Bjöd brorsan och Jennie på tacos! Och mamma och pappa såklart. Bror och Jennie var i Rom förra helgen, så dom kom och berättade lite om resan, jag vill också åka dit! Tänk att stå bredvid Colosseum..... Jag handlade grejer till middagen! Möms. Köpte glass, hallon och björnbär till dessert. Glass och varma bär, mmm! Gott var det :)



Sen kollade jag och pappa på dom två sista avsnitten av Lost 5! Ååååååååååååååh. Gissa när säsong 6 släpps på box då!? Jo, i höst! Men men, den som väntar på något gott :)

Igår hälsade faster Maria, hennes man Fredrik och min lilla kusin Jennifer på hos oss. Eller lilla och lilla, hon är faktiskt 4 år! Hon är alltid blyg i början när hon kommer hit, sen jäklar blir det fart på henne! Jag sprang och jagade henne i vårat enorma hus, sen gick vi till lekparken och gungade och sånt. När vi kom in igen somnade hon i min famn och när Maria och Fredrik sa att dom skulle åka ville hon stanna med mig! Men dom skulle ju faktiskt vidare till Hudiksvall och sova på hotell och hälsa på Marias kompis. Men, ibland är det roligare att vara med sin kusin än att sova på hotell. Men men, tillslut följde hon med sina föräldrar, efter att jag lovat henne att hon skulle få komma hit en helg då jag är ledig istället (jobbade ju igår från 16 till på kvällen på Furuvik brygga), så kunde vi gå på bio eller nåt. Det ville hon :) Vilken kusin jag är va :P

Jobbade som sagt igårkväll, på Furuvik brygga, riktigt trevligt. Det var två lyckliga människor som hade gift sig och hade bröllopsfesten där! Så vi lagade en trerättersmeny åt ca. 100 pers. Det gick smidigt som tusan och jag var hemma redan kl. 21! Då blev det tvmys med mamma, sen somande vi båda typ klockan elva.

Och nu, nu sitter jag här vid datorn igen, och ska städa mitt rum. Måste verkligen städa ur alla jäkla lådor. Har så mycket skit överallt. Orkar inte leta efter nåt så fort jag ska ha det. Vill ha ordning. Men någon sådan finns inte här i mitt rum.








  


Fredagens planerade outfit


  

Tänkte inviga den "nya" (ej använd än, köpte den för typ 2 månader sen) jeansjackan!

Men körde på kavaj tillslut!



 

Ahhh det var allt för nu! Måste städa lite emellanåt! Kommer mer bilder och intressanta skriverier senare idag :)


Ha en bra dag allesammans!

ciaooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0