We're stuck and I'm halfway trough your door

Studentkryssningen blev ju rena rama självmordet. Är hur trött som helst idag igen. Imon måste det vara borta! Orkar inte gå runt och vara såhär en dag till. Men hur som helst så var det värt det! Resan var nog det roligaste jag gjort på länge. Helt sjukt kul! Skulle lätt göra om det igen, typ snart! Om jag har tid nästa år så ska jag lätt åka igen.

Solen har skinit nästan hela dagen. Skjutsade mormor till sjukhuset. Medan jag satt i väntrummet, cirka 40 minuter, läste jag ett repotage i en tidning om hedersmord. Alltså det är nog det sjukaste jag vet. Men dom har ju en annan kultur säger dom men vafan? Döda sitt eget barn för att hon vill vara som alla andra i det land hon faktiskt bor i. En pappa från Irak var med i en intervju och höll med om att det är rätt att frysa ut sin dotter om hon skaffar en pojkvän eller har sex innan äktenskapet. Han förstog föräldrarna som hotade att döda sin dotter så att hon var tvungen att gå under jorden och leva med skyddad identitet och sådant. Nej men visst, han sa "Jag förstår föräldrarna helt och hållet". Sen sa han även att det blir en chock för deras släkt när dom flyttar till Sverige. För dom kommer från ett land med krig och förtryck och kommer till ett land där man lever i total frihet. Jaha bara för att det blir en chock för dom har dom väl inte rätt att knuffa sina döttrar från balkonger och få det att se ut som att hon tog självmord, eller? Jo, men det höll han med om , att det var okej alltså. Jag fattar inte?! Hur kan man vilja döda sitt eget barn? Snacka om ett snedvridet tankesätt. Men ja, nu ska jag inte vara bitter, solen skiner ju trots allt.

Prommis med Madde blev de också. Valle imon antagligen, :) nicenice.


Give us something worth saving when we're done crying
This time I couldn't keep him and I wasn't trying
Oh baby drop your worrying it's over
And no we don't need only time to recover

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0