village idiot

Hej och hå! Hemma i Sandviken. Och det är alltid lika skönt. Men det är inte samma sak här hemma utan min andra halva. Och det är faktiskt sant. Det gör ont, på riktigt. En bit saknas liksom. Men sånt är livet. Jobbigt och riktigt tråkigt ibland. Ovh just nu skäms jag över att vara människa. Eller, det är väl ganska ofta man gör det. Men speciellt nu. Kollade på Animal Cops. Viilket var en dum idé. Jag blir alltid så arg. Men vissa saker förstår jag bara inte. Det här med hundslagsmål. Hur kan man vara så störd? Dom fick avliva världens sötaste lilla vovve. Och ja, det är sant, jag börjar gråta varje gång.

Dagen har jag spenderat med mor. Vi åkte till Valbo en sväng. Hon handlade och jag var smakråd. Själv vågade jag inte ens titta in i en affär. Jag vet hur jag blir. Jag kan helt enkelt inte låta bli att handla. Helt allvarligt så har jag problem. Shoppingproblem. Men som sagt, jag höll händerna för ögonen med ett litet kikhål så jag såg vart jag gick. Då gick det finfint. Handlade lite presenter och sånt. Sedan åt vi lunch på IKEA. Träffade Johanna och Pernilla som flitigt jobbade på i lunchyran! Tacka gud att jag inte behöver göra samma sak. Mami köpte sängbord till bror och Jenni. Som jag sedan fick lyfta upp till deras lägenhet. Och tungt var det! Dom har ju köpt katt. Lilla Ruben! Åh vad söt han var. Om jag orkar ska jag föra över kortet som jag tog på honom. Så himla söt. Sedan åkte vi hem. Jag körde. Det var längesen jag körde bil. Höll på att kollidera med en mopedist. Men ja, lyckligtvis hände inget farligt.

Väl hemma börjas det pratas om mat. Och jag, förste kock lagade min specialitet. Väldigt svårt recept och det tar minst tio minuter att laga. Och många matlagningsmetoder krävs det! Kokning och stekning. Spaggetti, wokgrönsaker och köttbullar. Blanda ihop detta när det är färdiglagat! Serveras med sweet chili sås. Det är väldigt svårt, så var väl förberedd om ni ska utföra detta hemma. Nåväl, gott är det i alla fall. Egentligen ville jag ha grillat idag. Men det saknades vilja här hemma. Så det fick bli en mallan special. Sedan blev det filmkik. Wolverine blev det. Och jag tror att till och med grabbar borde tända på den karaktären alltså. Han är så snygg. I klass med Jack Sparrow. Den var riktigt bra faktiskt. 
 Och nu sitter jag här och är social. Men inte så länge till kanske. Imon ska jag träffa Anna. Bästa Anna. Å vad jag saknar henne. Sedan ska jag umgås med L ! In till Gefle och kika på bästa V! Sedan vet jag inte vad kvällen bjuder på. Efter den natten blir det SGS till storstan igen.

Ruben!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0