definitely maybe

Verka dåliga grabbar.










Nu blir jag sådär irriterad över varför jag inte fick vara ungdom under denna tid på jorden. Det får mig att tänka på ett gammalt blogginlägg:

"Ligger här i sängen och är lite irriterad måste jag säga.. Inte för att det finns någonting att göra åt saken men ändå! Jag blir så arg att jag inte fick leva på 60-70-80-talet ! Under den tiden hade mina favoritband sin storhetstid! Spelade in dom bästa låtarna som någonsin skrivits.. Tänk bara.. all skitmusik som görs idag, inte för att det bara görs dålig musik idag, men det finns nog inget band jag vet som kan komma upp i samma nivå som dom gamla klassiska banden. Sjävklart kan man ju njuta av dessa band genom att lyssna från datorn eller se gamla konserter på tv.. Men det är ändå inte samma sak! Ligger just nu och lyssnar på albumet Live and dangerous med Thin Lizzy från 1978... De är ju så bra att jag får tårar i ögonen (nästan). Varför varför varför ska man leva i denna meningslösa tid? Oookej, jag ska inte vara så djupt bitter, men förstå dom lyckliga små själarna som fick höra Lynott stå och sjunga LIVE! Jag tror inte dom förstår hur lyckligt lottade dom var alltså. Hade jag haft en tidsmaskin hade jag nog just nu velat åka tillbaka till 1978 och gråta glädjetårar! Ååhhhh, tänk om det nu vore så.. Det skulle vara nåt det :) Och idag har jag bestämt mig.. Jag ska åka till Irland! Men jag fattar det inte, vad är det som är så speciellt med Irland och England? Föds alla mina idoler stora stjärnor/band där? Van Morrison, Pink Floyd, Led Zeppelin, Queen Thin Lizzy, Beatles...OSV ! .. alla mina favvisar härstammar därifrån, och nästan under samma tid spelade dom... Ja jag säger då det, sänd mig tillbaka till denna underbara musikhistoriska tid ! NU, innan jag dör av bitterhet..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0