I go out and stare at the world in complete disbelief

Jag tycker man skall kunna få Nobelpriset i "Bästa musikaliska geni". Helt seriöst. Förstå hur många männsikor det är som mår dåligt, mer eller mindre, som finner frid i musiken. Folk som hittar sig själva igen med hjälp av musiken. Sådant måste ju uppmärksammas och hyllas till skyarna för tusan. Ja, det tycker jag. Och ja, jag vet att det finns hundra olika priser inom musikbranchen. Men grejen är att det finns musiker som verkligen är genier. Som skriver texter som man inte förstår hur en människa kan skriva. Det finns ju instrumental musik man inte kan förstå att någon kan komponera ihop heller. Helt galet. Faktiskt. Tänk att ha en sådan begåvning. Nej, genialiskt är vad det är. Och pris för det är vad dom ska få. 

Okej, jag är djupt inkörd på Van Morrison och Bob Dylan. Två genier helt enkelt. Sen har vi genier som Phil Collins, hela Pink Floyd-gänget, Robert Plant, Allison Krauss, John Lennon, hela Beatles-gänget för övrigt, Marvin Lee Aday, Phil Lynott, Gary Moore, Jack & Meg White....... m.fl.

Vet någon nåt om hur man får tag i Nobelprisarrangörpeople så kan ni väl kontakta mig... Så ska jag införa ett nytt pris.

Det var nog allt. Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0