One day some sweet smile might turn my head

Ännu en dag i skolan där det inte händer någonting. Eller, egentligen så började vi tjugo i ett idag, men jag och Lina jobbade med vårat lilla tårtprojekt. Vi höll på i flera timmar och så mycket resultat blev det väl inte. Några marängbottnar, vanliga anslag, chokladtryffel och en misslyckad chokladmousse. Men vi tar nya tag imorgon och försöker en gång till. Det är ju ändå nästa vecka vi ska ha våran redovisning. Tiden börjar rinna ut nu, det är ju nästan så jag får ont i magen. Och då blir jag lite orolig över att det bara kommer sluta i katastrof. Och då blir jag deprimerad över allt annat som händer också, eller inte händer. Jag tycker att planet till Frankrike ska gå snart. Och att vi kommer hem och tar studenten. Det skulle vara nåt det. Men nej då, tiden kan inte gå mer långsamt just nu. Eller så är det jag som klagar för mycket på allt. Det är inte lätt inte när man inte har svar på allting. Men det är väl så det är antar jag. Det skulle faktiskt vara uppfriskande med en snöpromenad med Siri. Hon älskar ju trots allt snö. Och det gör jag med, förutom när man kör bil, och det är is med snö över. Förresten, härom dagen satt jag och pappa och lyssnade på musik, Thin Lizzy just då, så säger han mitt i allting att han ska leta på sin biljett från Thin Lizzy-konserten. "Vafan?" säger jag. Hur kan han undanhålla en sådan underbar sak i 18 år. Men jodå, stolt visar han upp biljetten från 1981 när dom var i Sverige. Och gissa priset på biljetten? Jo, det ska jag säga er, 70 svenska riksdaler! Herregud säger jag bara. Tänk om man kunde bygga en liten tidsmaskin.



People that despise you will analyse then criticise you
Theyll scandalise and tell lies until they realize
You are someone they should have apologised to
Dont let these people compromise you
Be wise too

You can do anything you want to do
Its not wrong what I sing its true
You can do anything you want to do
Do what you want to

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0