a dreamer doesn't stand a chance at all

nenenenenenene:) Provet är över. Det gick bra tack och lov! Lite stressigt imorse när man höll på med 10 saker samtidigt. Men det blev ett bra resultat med nöjda gäster (sa dom i alla fall) ! Emil skar sig i tummen, rätt djupt, men G lyssnade inte men Bibbi tog hant om han tror jag. Jag höll på att spy, närå, men jag mådde illa i alla fall, fyfan! Kom att tänka på att vi restaurangare får sjukt fula händer i vårat yrke. Man bränner sig på bläck och ugnsdörrar, skär sig lite här och där hela tiden när man slinter med kniven eller rivjärnet och när man håller på med mat och sedan diskar under en hel dag får man sjukt torra händer. Det var väl det tråkigaste med detta yrke, resten är ju hur kul som helst :)

Var kvar sist på skolan idag, kom väl hem vid fem-tiden. Jag fick offra mig att räkna kassan för det hade nån dum människa glömt bort. Men så äre. Blev inte mycket kvar av denna dag lär jag säga. Har precis duschat nu och ska väl kika tv eller nå. Och imon blir det skola igen. Men då kan man i alla fall ta det lugnt medan dom andra gör provet :D

Knäppte lite kort på det jag lagade idag på provet:)

Förrätt: Toast Skagen


Varmrätt: Ört- och vitlöksmarinerad kycklingfilé med potatisbakelse, rödvinssås och soterade grönsaker


Dessert: Hallonfromage med grädde och bär



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0