fighting my way back

Åka madrass är kul.. om man inte ramlar av efter två meter. Men men, några gånger åkte vi i alla fall hela vägen ner. Det blev blött och kallt. Men några korvar på det så mådde man bra igen. Tack G för att du tog med grovt bröd :) mmm! Det var så kallt så jag, Anna och Lina åkte till badhuset och solade. Men det blev nog en chock för kroppen. Mådde lite konstigt efteråt lär jag säga. Men men. Lite fräknig och hm.. inte brun kanske, men någon annan nyans blev de i alla fall :) trevligt trevligt. Sitter här och är sjukt hungrig. Blir lasagne idag tror jag, gott de. Sen blir de promenad och plugg. Och kanske umgås med efterlängtade L !
tack och hej för stunden.

negern&vitingen... ;)
 

Varför inte lite uppdatering såhär på kvällskvisten? Hade ju en jättebra planering för dagen , men så precis när jag skulle ut och promenera så blir det snöstorm ute. KUL! Men det la sig efter en stund, så det blev en liten försenad promenad bara. Idag var jag ute och gick med Ted Gärdestad, gick faktiskt riktigt bra, även om han inte är lika som min absoluta favoriter, men han är nog en av mina favoritkändisar i sverige, eller ja, va, han är ju som sagt död, tråkigt nog, han skrev ju underbart fina texter! Kanske en aning mesiga, men riktigt bra. När jag kom in drack jag en liter vatten. Har kommit på mig själv med att vara riktigt dålig på att dricka vatten regelbundet om dagarna, det måste det bli skärpning med. Jag tror det var förra veckan i onsdags eller nåt. Jag drack ingenting till frukost, ingenting till lunchen, och ingenting under tiden vi var i köket. Så efter skolan hade vi möte så när jag kom hem vid halv sju kom jag på att jag inte druckit någonting på hela dagen, och då blev jag plötsligt helt sjukt törstig och drack ja, det var nog tre liter i alla fall. Sen blev jag tjock som en gris kändes det som ! Haha, värsta vattenmagen. Det var kul.. Men ja skitsamma, vem fan bryr sig i alla fall.

Har precis duschat och sitter här och lyssnar på Lizzy. Blir ledsen varje gång jag tänkte på att Phil är död. Men han gjorde det han var bäst på dom 36 (?!) år han levde. Tack för det. Jag har ju en tatuering i tankarna som en hyllning till honom liksom. Det ska vara en avbild av Phil Lynott, inte hela kroppen då men ansiktet halsen och lite av axlarna kanske, och som en bakgrund kanske Black Rose (framsidan på just deras album Black Rose). Jag vet inte alls, men jag är sjukt taggad på en sådan. Och i nacken vill jag ha den. Ojoj, det skulle vara vackert.

Värsta skrivhumöret är jag på just nu känner jag. Skriver med Frida på msn också :) Gulltjejen min ! Har lovat att lägga ut några bilder på henne snart också.. :) Eftersom hon har börjat läsa min otroligt intressanta blogg, hon måste ju få lite kredddddd! Har även en trevlig konversation med min gamle vän trallis! Han var även tvungen att dra upp gamla minnen och historier om min otroligt fantastiska geografikunskap!

"Roffe säger:

Sen om 80 år när du dör ska ja skriva att jag alltid vela ta med dig till filipinerna på din grav eller så"

haha, roliga tider det där alltså ! haha. Vi sitter och byter lite musik just nu , jag försöker få han att lysna på Thin Lizzy, och han hånar mig och säger att Phil ser ut som en pizzabagare, nej du, stryk ska han ha ! ;) haha nejdå, men nästan. Han skickar Airbourne och Gasoline Queen, lät bra det också :)

jag älskar fridas hållning på denna bild.

hahahahaha. vi hade roligt åt denna bild alltså.


 

the sexy blick, why not liksom ? ;)
 

När jag ändå är igång med massa skrivande och massa bilder kan jag ju bjuda på lite bilder på det vi åstadkommer när vi inte knäpper kort (fast jag knäpper ju kort såklart nu med men ja, på maten vi gjort, skitsamma) !!

Endast laxen som fattas på denna förrätt:)
 
Vaniljpannacotta med bärsås tror jag det här va:)
 
chokladdoppade brownies med grädde och nötter. lite sugen :)
 
Kommer inte riktigt ihåg exakt vad detta var, men fisk med nånting i :)


Blir ju mycket disk när vi ätit med :P haha


Nu får det vara slut för stunden. Tack och hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0