open your eye and look at me

Haha, ja, det var kul Anna. Internt skämt, men jag var tvungen att skriva det på rubriken.. ;) Men det är många som har problem med grammatik och rättstavning. Det kunde iförsej vara en korrekt mening. Man får bara kika, inte titta helt. Typ som att man får "Se, men inte röra". Haha. Sånt här är kul när man är trött. (tycker jag)

Så, då var denna tårtbuffé avklarad, borta med vinden, adjö, klar, klarbakad, uppäten och fotograferad. Perfekt, nu är det bara skriftliga rapporten kvar! (hoppas jag). G kommer säkert hitta på nåt mer. Hon kommer typ säga "Gör om allt, här och nu, ja nu, och bättre, snyggare, större, mindre..." osv. Dubbla budskap i allt. Och nu känner jag att jag skriver osammanhängande och ingen fattar nånting. Men det gör inte jag heller. Jag är så fruktansvärt trött nu. Jag och Lina har bakat hela dagen, fått ut buffén (som blev mindre än planerat, men ändå en buffé) och hjälpt till med efterarbetet i köket. Cyklade hem i det fina vädret. Pratade med pappa och gosade med Siri när jag kom hem. Sen promenad som vanligt. Riktigt skönt ute när de är sol och allt !  Kanel hade inte tid att gå idag, och inte igår eller i förrgår, och inte imon, och jag kan inte i helgen... Hennes papi fyller år idag, grattis till han, vet inte alls hur mycket men i alla fall. Kanske lika som mina päron. Men i alla fall, så blev de dusch, mat, och frukt när jag kom hem. Var kanske hur hungrig som helst. Jobbigt de där med mat ibland. Veta när man ska äta och inte äta.

Sitter här och ska krypa ner i sängen och läsa inför nationella proven i svenska. Jobbiga texter tycker jag. Förstår inte riktigt vad vi ska göra heller. Men Mats sa att vi skulle läsa häftet så skulle det gå bra. Så ja, jag lär väl lita på han då. Imon blir det promenad till skolan. Bike is a dangerous thing these days. Nä, men då har jag hunnit vakna när jag kommer till skolan. Sjukt skönt med morgonpromenader, och kvällspromenader också såklart.

Vad ska man skriva mer då? Jo, kan du berätta att snart är det 19 april för er som inte visste de. Och innan så är det 4 april. Och efter det så kommer så småningom 12 juni. Och före det 6 juni. Viktiga datum. Och någonstan däremellan 24 maj. Och såklart 2 maj, min älsklings åtta-års-dag, men då är jag inte hemma, fy för det. Men jag ska fira dig när jag kommer hem!

Annars så tycker jag det är skitkul med långa blogginlägg som det absolut inte innehåller något intressant. HEJ.





A soldier of fortune came home from war
And he wondered what he was fighting for
This sad-eyed soldier, he broke down and cried
Oh he was so broke up inside

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0