out there in the cold

Vinst! 1-3. Underbart!

En sak som inte är underbar är telefonbanken, och internetbanken för den delen. Liksom, hur enkelt är det inte att stå i Valbo eller någonstans där man hittat kläder man inte behöver men vill ha och bara ta fram telefonen, ringa ett nummer, knappa in hur mycket pengar man vill ska överföras och bara gå och betala. Shit. Det är farligt. Ska nog säga upp telefonbanken. I slutet kommer den ruinera mig. Jag känner det. I kropp och själ!

Igår gjorde jag hemmagjord pizza. MMMMMM. Snacka om att det blev gott. Tre plåtar gjorde jag. Jag, mamma, pappa och Viktor åt inte ens upp två plåtar. Så det finns ju massor kvar nu. Och den ligger i kylskåpet och ropar mitt namn! Ska se hur länge jag kan gå här hemma innan jag sliter upp kylskåpsdörren och trycker i mig den. Det är frågan det.

En sak till. Jag har börjat fundera på livet. Och döden. Och världen. Vad är det för mening med allt? Egentligen? Jag vet, det låter fruktansvärt bittert. Men tänk efter, vad finns det för mening med allt? Vad ska man sträva efter som människa? Världsfred? Det kommer det aldrig bli så länge det finns människor utan sunt förnuft. Tänk om alla hade sunt förnuft? Från allra första början. När människan var fullt utvecklad. Jag menar. Det är ju vi som skapat en bild precis hur vi ska leva. Och om man inte vill leva efter det idealet då? Vem blir man då? Typ..

Nej, såhär kan jag inte hålla på. Jag bryter här. Jag kommer bara spåra ur. Jag tar väl och äter min mandarin och är tyst. Det blir bäst så.

Heeeeej! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0