Så säg som det är för den här gången krävs det mer innan jag öppnar armarna, förlorar mig och känslorna faller fritt på midnattsgatorna, för vem skulle bry sig om våra hjärtan blev förstörda? Men allt det här, vänder sig in i mig.

Hej och hå. Finbesök såhär på kvällskvisten och allt. Brunbesök. Blev skitsnack och sånt. Även en tur till Storvik, mys! Sen mer skitsnack i bilen. Det har jag saknat. Så nu har jag kurat ihop mig i sängen och fryser faktiskt INTE här hemma för en gångs skull! Mamma drog på alla element igårkväll så jag har faktiskt öppnat en del fönster idag för att det var lite fööör varmt. Aldrig kan det vara lagom.

Blev ju en kvällspromenad innan jag fick besök. Och jag hade en sådan energi alltså. Jag nästan sprang fram. Plus att jag hade en av dom bättre spellistorna i öronen. Annars byter man ju varannan låt. Men denna lista, den var riktigt bra. Den där energin kan ha kommit från att jag svepte en kopp kaffe precis innan faktiskt. Men den där perfekta spellistan iallafall. Jag tänkte dela med mig av den, såhär såg den ut:
 
Pearl Jam - Yellow Ledbetter
Bob Dylan - Tangled up in blue
Billie the vision and the dancers - A man from Argentina
Robert Plant & Alison Krauss - Please read the letter
Robert Plant & Alison Krauss - Stick with me baby
Thin Lizzy - The sun goes down
Thin Lizzy - It's getting dangerous
Thin Lizzy - Still in love with you
Led Zeppelin - Stairway to heaven

Väldigt några låtar kändes det som nu när jag skrev ner dom. Fast mycket mer blir det inte på en knapp timme. Iallafall var det en alldeles strålande spellista. Som passade utmärkt till mitt alldeles strålande humör! 52 minuter kändes som 10. Tog även ett extra varv runt kvarteret då gitarrsolot på Stairway to heaven tog fart när jag var utanför mitt hus. Vore oförskämt att bara rycka ur lurarna och stänga av. På nåt sätt.

Men nu ska jag nog ta och stänga igen datorn och sluta försöka få en viss person att stanna uppe med mig. Det verkar lönlöst och det leder snart till bråk, känner jag. Och jag är hungrig. Så snart slår blodsockernivån mig i magen och gör mig knäpp i skallen. Eller nåt. Så nu säger vi god natt för idag. Tack och hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0