tell me darling, ain't that love?

Sa ju tidigare att jag skulle lägga ut låten som spelades på bröllopet i Turkiet. Det var så jäkla mäktigt med den här låten alltså. Vi var inne på hotellrummet och jag går ut på balkongen och sätter mig. Försöker se så mycket som möjligt av bröllopet som precis börjat. Jag kan inte säga om låten spelades när brudparet gick in eller om det var när gästerna också var i rörelse. Men tänk er ett stort hotellområde, en JÄTTESTOR gräsmatta där dom dukat upp bord (ca 6-8 pers vid varje) för 1200 personer. Och turkisk dukning är mycket vacker. Stora rosetter på stolsryggarna och stora ljuslyktor på borden. Åh det var så fint. Så spelar dom den här låten, riktigt riktigt högt alltså! Tänk er, inga väggar som dämpar ljudet, utan ett helt öppet hotellområde. Det var som att ljudet bara fanns i luften, spelades inte från någon teknisk pryl, utan den bara var där, helt naturligt. Och stjärorna lyste likaså månen. Det var så vackert alltså. Och där satt vi, hade precis duschat och satt på balkongen i ett främmande land, och hade inte alls mycket i huvudet att tänka på, satt och pratade om allt och ingenting. Och 50 meter från balkongen där vi sitter, pågår ett bröllop som antagligen var planerat i flera månader. Två människors största dag i livet, och där satt vi. Det går inte riktigt att förklara men.. Imagine!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0