Thought I'd made something that could be mine forever. Found out the hard way one can't possess another.

Jag tror bestämt att jag ätit omelett varenda dag den här veckan. Nog för att det är gott. Men man kanske inte ska äta tre ägg om dagen. Eller jag vet inte, faktiskt. Skitsamma. Tidig träning idag. Vilket resulterade i att det kändes som att dagen gick väldigt fort. Och det har jag inget emot, verkligen inte. Träningen gick väldigt bra faktiskt. Eller, i alla fall om man jämför med tisdagens träning. Den gick käpprätt åt helveteeee! Kunde inte lägga en pass ens en gång! Men så är det, ibland.

Den där vuxenpoängen jag inte kom på igår. Jag kom på den nu. Fast det är liksom inte en poäng egentligen. Det är bara en patetisk sak som tyder på att mitt nuvarande liv inte är mycket till liv. Hårddraget. Jag har börjat läsa tidningen. GROVT! Alltså, annars läser jag alla rubriker, och verkar det intressant läser jag förtexten som är tjock. Och om det är riktigt intressant (vilket det väldigt väldigt sällan är) så ögnar jag igenom resterande text. Men nu kan jag sitta och läsa om Britta som klipper bandet till det nya äldreboendet och Göran som blev av med sin hund för vargen tog han. Jag läser typ allt! Och sist men inte minst så följer jag "debatterna" på insändarsidorna. En väldigt het diskussion just nu är just om vargen som dödade hunden. Och jag blir så arg. Nog för att jag är djurvän, men vilka idioter det finns alltså! Om man är jägare, hur man nu kan vara det, och har sin hund lös i en skog där man vet att det finns varg, så får man väl skylla sig själv om hunden blir tagen. Det är väl självklart att vargen vinner över en vanlig jägarhund! Och jag tycker fruktansvärt synd om den stackars hunden som inte alls har valt att bli en jakthund. Det jag inte förstår är hur man kan skylla på VARGEN!!?? Den var ju här först. Lika som att man skyller på älgen som springer ut mitt på motorvägen och skapar en olycka. Men hallå, älgen var här först, och det är vi idiotiska människor som har byggt en dum jävla väg mitt genom hans hem! Och så har vi mage att skylla på älgen?! Jag förstår inte. Och så finns det dumma puckon som skriver insändare där dom säger "Äh, jag är så trött på den här vargdebatten nu alltså, kan vi inte bara 'Skjuta ner' alla vargar så blir det tyst på er alla" Alltså, hur dum får man vara? Orkar inte ens tänka vilken dum idiot det kan ha varit som skrev något så puckat. Usch. Men i alla fall.. Jag följer skiten i tidningen varje dag!


För någon timme sen... talking with the mysterious v.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0