don't take a slice of my pie!

Det är både tråkigt och roligt att vara arbetslös. Men mest tråkigt. Just nu är det ganska trevligt. Just nu i denna stund alltså. Men helst vill jag ha ett jobb, nu! Tar ju sådan tid innan dom svarar där man sökt. Men, snart så!Undrar vart man hamnar till slut? Umeå? Skåne? Australien?! Irland?! Ja, vem vet. Spännande spännande!

Jaha, kom nyss hem från att ha skjutsat min käre mormor till sjukhuset. Jag gillar inte sjukhus. Eller, inte för att dom gör något fel, dom gör ju allt för att man ska må bra. Men själva stämningen. Dom säger att det inte finns plats för alla gamla och sjuka på sjukhusen. Men överallt är det tomt. Långa korridorer som är helt öde. Typ! Iaf så satt vi där och väntade i 45 minuter. Sedan tog det kanske 30 minuter sedan fick vi åka. Mormor bjöd på lunch på IKEA. Det var gott. Mormor beställde kycklingfilé med pommes. Men kycklingen rörde hon inte, åt bara pommes och coleslaw. Typ halva skålen med pommes, sen var hon mätt! Tänk om man kunde bli mätt på det? Billigt och bra. Jodu tack. Ja, fort gick det att äta lunch med mormor. Så jag skjutsade hem henne igen.

Och nu sitter jag verkligen och njuter av mitt liv. Så kallade liv. Flyttade ut på altanen. Det är ju trots allt fint väder ute. Drog på Dark side of the moon inne i rummet och öppnade dörren helt. Kan säga att det är en helt okej situation. Skriver lite med Anna. Om allvarliga saker :P Hon kommer med bra råd. Ett råd var riktigt riktigt bra! Jag borde få massage. Japp, det skulle vara bra för mina muskler. Mm, så sa hon. Och jag tror på allt Anna säger. Hon säger alltid rätt saker, och smarta saker. Meeeen nu tog skivan slut. Nu blev det Jag önskar du var här.




Kommentarer
Postat av: Anna

bra att du tror på allt ja säger gumman :)

2009-09-16 @ 17:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0