heartbreaker!

Igår var jag trött. Väldigt trött. Jag åstadkom väl inte allt för mycket. Lagade fläskfilé med svampstuvning. Det var gott. Men jag gjorde stuvning för tio personer. Och det var ju lite dumt, för vi är ju bara tre. Men men, matlådor och sådant fick det gå till. När klockan var fyra ungefär duschade jag, efter det drog jag på mig en stor sovtröja och la mig i fosterställning i sängen och tänkte att jag skulle vila i fem minuter. Fem minuter blev två timmar. Men jag måste säga att det var otroligt skönt att bara spontant lägga sig i sängen och somna. Sen var jag lite piggare, men fortfarande trött. När jag vaknade var mitt sötsug uppe i högvarv. Och ingenting sött fanns det hemma. Så jag slet ur skafferiet och hittade en förpackning med chokladpudding. Så jag gjorde slut på all mjölk så att jag kunde få lite sånt. Mamma ville faktiskt också ha. Så till slut hade jag en skål med chokladpudding, grädde, strössel och banan/choklad-sås framför mig! Å jävlar vad gott det var. Efter det mådde jag illa. Väldigt illa! Men är man dum och äter två kilo av det goda så ja, då får man skylla sig själv. Medan vi åt kollade vi på "Ensam mamma söker" bara för att det var en som är från Sandviken som är med. Och FY FAN vilken ful dialekt vi har. Låter ju fruktansvärt. Vid halv tio la jag mig i sängen och försökte sova! Det gick inte så bra. Halv tolv somnade jag..

Idag då? Nej, inget har hänt idag heller. Jag och pappa åkte ner på stan. Hälsade på Lias på Intersport och fikade. Och nu sitter jag i köket och tittar på när pappa lagar blodpudding. Jag är väldigt hungrig just nu. Försökte lyssna på musik, men pappa drog på nån musik istället och den överröstar min stackars dator.. Jag var nyss ute på youtube och lyssnade på lite livespelningar med Thin Lizzy. Och så är det en kille har kommenterat en av låtarna från en konsert, "Still in love with you" heter låten. Och jag kände att det lika gärna kunde ha varit jag som skrivit det! Förresten så skrev jag ett liknande blogginlägg för ett tag sen! Lite läskigt. Men sanningen är ju sanningen.


"This is the most underrated band ever, though they are one of the best rock band in history. i would give my life to see this concert live. this hitty age we're living in is shit! wtf happened to the music. everything have gone from wonderful to shit i wish i was born like 20-30 years ago instead of this shit!
Thin Lizzy!
R.I.P Phil"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0