i got my mind set on you!

Vilken helg! Kryssning och personalfest. Jag åkte ner till Stockholm i torsdags och åkte till lägenheten direkt. Där var det stökigt. Som tur var spenderade vi inte alltför många timmar där, utan packade om väskorna inför kryssningen och åkte in till Kleins redan klockan 15.00. Där träffades vi, hela gänget som skulle åka. Det var jag, Angelica, Louise, Moa, Johanna, Frida, Robin, Peter, Micke, Jonne och Stefan träffde vi vid båten cirka 17.00. Cinderella heter båten. Vid 21.00 åt vi buffé. Och det var det godaste jag ätit på länge. Jag brukar vanligtvis inte tycka att buffén är värd applåder, men denna, mmmmm, det var god den! Sedan gjorde vi oss iordning och träffades i någons hytt. Kvällen tog fart och vi såg på "Årets man" (20 pojkar/män som sprang runt på scenen i björn borg-kalsonger!) och det var helt okej att se på! Klockan gick väldigt fort. Jag tjatade i två timmar om att vi skulle gå till dansgolvet, och jippi, klockan 02.15 gav gänget med sig och vi gick till clubseven. Dansade tills klockan var 04.00. Sedan somnade vi i Robins hytt, efter att jag snott hans chokladkaka och ätit upp den, han blev lite ledsen. Haha! Inte helt nyktra vaknade vi vid 10.00 och tog oss till den så kallade irländska puben. Satt där och drack cider. Och jag smakade Robins bloody mary. Usch. Jag ville ha buffé till lunch, men jag blev grovt nedröstad. Istället blev det macka och vatten på taket. Det fungerade det också. Båten gick i land vid 15.30. Då klev min bror på! Missade han med några minuter.

Alla gick till Londonviadukten och tog bussen hem. Utom jag och Angelica som inte orkade åka buss. Vi ringde taxi istället! Världens billigaste taxi förövrigt. Kom hem och Angelica la sig på soffan som en död älg. Men jag, hemmafru som jag är, städade hela lägenheten åt mina ex sambos. Sen kunde jag slappna av! Sandra kom hem vid halv åtta. Då beställde vi pizza på internet, så kommer dom med det till dörren! :) Perfekt tänkte vi. Men då slog baksmällan hårt mot mig. La mig dubbelvikt i soffan och hade en stark känsla av att jag skulle spy. Och ju mer Angelica pratade om maten som snart skulle anlända mådde jag ännu mer illa. Men, min kropp är ett mysterium, från att ligga och tycka väldigt synd om mig själv och tro att magen ska spricka till att känna mig helt okej i hela kroppen. Det hela gick väl kanske på tio minuter. Konstigt. Tycker jag. Sedan åt vi mat och kollade på Jack Sparrow och hans vänner.

På lördagen var det personalfest på schemat! Klockan 10.00 blev vi upphämtade av Gittis och vi åkte till ett Spa som ligger i Nacka. Där fick vi helkropssmassage och körde ett yogapass. Just ja, vattengympa hann vi med också! En helt okej för- och eftermiddag. Efter det begav vi oss till våran lägenhet och gjorde oss iordning för att åka till kvällens aktivitet. Det var bara Gittis och Ullis (Våra chefer) som visste vart vi skulle. Så när taxichauffören frågade vart vi skulle höll jag Angelica och Annica för öronen. Ska det vara en överraskning så ska det väl? Så på vägen gissar vi på alla möjliga stället. Angelica nämde ett antal gånger Golden Hits men vi vågade inte tro för mycket. Men så ser vi att Ullis står utanför Golden Hits när vi kommer med taxin!! Och jag säger bara att det var det roligaste jag gjort på vääääldigt länge! Dom hade bokat bord precis vid scenen och vi blev bjudna på trerätters! Förrätten var soppa, varmrätten var rödspätta och desserten vanilj- och chokladkaka! Mm det var helt underbart gott. Till det drack vi drinkar och vin. Vi satt där från 19.00 till cirka 23.00. Då har dom kört show hela kvällen. 70-tals tema med mera. Så det var hippeframträdande, ABBA, Beatles, Elvis och myyyyycket mycket mer! Det avslutande numret var en glimt av tidigt 80-tal. Och temat var ROCK! Jag och Angelica var skapligt nöjda! Snabbt röjdes borden bort och det blev dansgolv. Men vi gick upp en våning, till schlagetbaren, där stannade cheferna och Annica medan jag och Angelica gick upp en våning till, till 80-talsbaren, där dom spelade mest rock! Och det var så bra, så bra! Har aldrig haft så kul. Klockan 02.15 hade vi ont i fötterna. Tog då en taxi till Kleins för att säga farväl. Det var jobbigt. Jag tror jag började grina. Eller? haha! Sedan blev det korv hos Stina och taxi hem till Finntorp. Jag spårade i lägenheten. Men det tar vi inte här. 

Söndagen bestog av städning av lägenheten. Min favoritsyssla! Grov städning blev det. Slet ut alla kuddar ur soffan för att sedan inte alls veta vilken kudde som skulle ligga vart. Men jag tror det blev rätt efter en stunds pusslande. Thomas och Anette hämtade mig och Angelica och vi lämnade Sandra kvar, ensam, på våning två.. Men hon kommer också hem snart! :) hon fyller 20 på torsdag faktiskt! Så på lördag blir det att fira henne! Lobby noghtclub för första gången sen studenten!! Ska man vara taggad eller..?

Louise, Angelica, Jag, Frida och Moa!


  

We like the tequilaraces!


  

Personalfest på Golden hits!


  

Sista bilden från Kleins..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0