Just as his mother warned him From her dying bed -It's alright to lose your heart But never lose your head

Mysigt värre. Igår hade jag och Anna picknick två mil upp i skogen i Storvik. Gäddtjärn hette det visst. Vi satt där och pratade och matade fåglarna med vindruvor. Tittade ut över sjön och funderare på livet. Typ. Sen kom molnen. Regnet var ett faktum och vi fick ta skydd i vindskyddet. Där gjorde vi planer inför kvällen. Världens mysigaste plan. Så vi for till Sandviken och tappade bildelar på våran rallyfärd i skogen. Vi utrustade oss med gummistövlar, tält, varma kläder och såklart korv! Brummade upp i skogen igen. Men Annas saknade bildel var spårlöst försvunnen. Vi gjorde en mysig brasa av våran ved som vi inhandlat på Prix. Sedan satte vi upp tältet som vi skulle sova i. Medan vi gör det kommer det en bil körandes på vägen, jag blir skiträdd (som vanligt) och gömmer mig i vindskyddet. Men det var två helt ofarliga människor som ville göra oss sällskap (Absolut inte tvingade) en liten stund. Så vi grillade korv och plaskade runt i vattnet (i våra stövlar). Vattnet var supervarmt! Jag bestämde mig för att bada. Men det skulle jag få göra när vårt besök hade åkt. Vi hade nämligen inga badkläder med oss. Men bad blev det i vilket fall inte. Vi hade inga handdukar heller. Kanske lite jobbigt efteråt. Vi bestämde oss för att inte sova kvar, det skulle bli kallt och aningen läskigt mitt ute i skogen.. Mörkret kröp sig på och månen lyste som en stark lampa över oss. Måste säga att jag gillade situationen. Riktigt mycket. Till slut la vi på all ved och det blev en fin och stor eld. Vi låg där bland alla filtar med levande ljus, och såklart elden och tittade ut över vattnet där stjärnorna verkligen speglades på ytan! Mm det var nog den bästa studen på länge..

Alperna/Frankrike -09


 


Kommentarer
Postat av: Anna

Super mysig dag!

2009-09-16 @ 17:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0