The truth is hard to swallow when you're choking on your pride

I natt har jag drömt jättekonstiga mardrömmar. Att jag och Angelica hölls som fångar på vårat jobb på Fjäderholmarna, och chefen var Chef Christian som vi jobbade under i Frankrike! Men vi lyckades fly med en liten motorbåt över till fastlandet där vi planerade att ta SGS-bussen hem om vi hann med den. Så när vi skulle åka så kommer Christian i världens racerbåt mot oss, och då vaknade jag i ett ryck och det kändes som att jag liksom satt nåt i halsen när jag vaknade så jag inte kunde andas. Jättekonstigt. Sen helt plötsligt skulle jag spela DM med Storvik. I nåt konstigt slott. Och så kom jag försent till alla matcher och fick hoppa in mitt i liksom. Och sedan av någon konstig anledning stog jag alldeles ensam på en ödslig ö. Det var mitt i natten och det var dimma över hela sjön. Långt borta såg jag ett skepp, ett sjörövarskepp, helt obemannat. Och det kom liksom till ön för att hämta mig, så jag hoppade på. Så styrde skeppet sig själv mot ett jättekonstigt nöjesfält på en annan ö, precis bredvid. Så hoppade jag av där och åkte karuseller för mig själv. Så åkte jag spökkarusell och åkte ner i nåt slags gap, då vaknade jag igen, i ett ryck, helt kallsvettig. Jättekonstigt! Jag förstår inte riktigt hur hjärnan fungerar ibland.

Jaja. Idag har jag varit ute och gått med Angelica och sedan, som sagt varit i Storvik med Ida och Anna. Vi åkte till Idas stall och jag fick rida på Idas häst! Det var kul. Men hästarna betedde sig märkligt. Dom var nog rädd för mig. Eller nåt. Jag kände mig som ett barn då Anna och Ida gick på sidan och liksom ledde hästen. Men jag travade lite faktiskt, det var kul. Sen skjutsade jag hem brudarna och åkte hem och åt. Magen skrek efter mat! Så fick jag kasslergratäng när jag kom hem. Och nu har pappa dragit ut en massa recept typ som Gordon Ramsay har skrivit. Jag kollade nämligen på The F Word härom dagen och pappa kom in och kollade han också. Och nu har pappa kommit in i någon slags matlagningsperiod. Så han har skrivit en lista på vad vi ska äta för mat varje dag. Kan bli kul.

Nu blir det Pink Floyd-konsert! Yeeey.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0