Julen är över, typ!

Ojoj, vilka hektiska dagar det har varit. Julmusik, julmys, julhekt och så lite jobb på det! Julen var mysig, som alla andra jular. Jag och pappa åkte till Storvik på förmiddagen, där blev jag överöst med julklappar. Men jag hade såklart klappar med mig också. Men ändå, jag kändes mig alldeles överväldigad.

Efter det åkte vi och hämtade mormor, hon kändes piggare än vanligt. Och det är ju bra. Vi åkte hem, jag hjälpte mamma med maten (skalade potatis), sedan åkte jag och pappa iväg igen. Vi hämtade morfar och bror. Sedan var det Kalle Anka för fulla muggar. Muggar med glögg alltså. Fast jag drack inte glögg. Jag åt russin bara.

Efter Kalle åt vi mat tills vi var mer än mätta. Jag åt potatis och rödbetssallas. Gött de! Sedan var det dags för mig att agera jultomte. Fast helt hållet utan tomtekläder. Jag var liksom bara julklappsutdelare. Och ja, alla blev nöjda med sina klappar.

Juldagen spenderades här hemma med Denise. Vi åt julmat, tårta och choklad. Vi kollade på Harry Potter, ettan och tvåan. Sedan var det sängen som gällde.

Och sen har vi den berömda Annandagen! Haha. Jag svek min plats som kallskänka och joinade istället servisen! Jag jobbade på VIP-våningen som vi så fint kallar det. Hade hant om 13 personer, vilket inte var någonting att stressa över, om jag säger så. Vi skrev ut oss klockan 18 och sedan var det personalfest! Och det var ALL IN! Fyfan, det var så sjukt kul. Galet kul! Vi satt i ett konferensrum och åt, drack och lekte "jag har aldrig". Kände mig som 14 igen. Typ.

Lobby Nightclub! Det var kvällens mål. Och vi hamnade där runt midnatt och dansade tills vi grät av ömmande fötter. Helt seriöst. Varför sätter man på sig skor med klackar? Förstår inte..

Efterfesten var roligast. Hemma hos Sandra med diverse Sandvikenkändisar. Eller en kändis. Och jag såklart. När klockan var halv sju! Ja, du läste rätt. Halv sju! Då åkte vi taxi hem till kära Vallhov.

Mamma och pappa var inte glada. Då jag inte hade mobilen till hands. Dom var utom sig av oro!

Förlåt, sa jag. Och somnade.

















Kommentarer
Postat av: Cizzi

Jag gillar bilden på dig och mig Mallan ;)

Du får skicka alla du tog till mig sen :)

Hoppas du har fina lediga dagar nu.

puss o kraaams / Cizzi

2010-12-29 @ 14:40:47
URL: http://tjockbebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0