child in time

Hur underbart är det inte att vakna på morgonen, inse att man är ledig, med solen lysandes genom fönstret och bara gå upp och äta frukost i lugn och ro!? Sedan kanske ta en promenad i det underbara solskenet?! :) Ruskigt underbart skulle jag vilja säga. Ligger fortfarande i sängen nu. Jag vaknade 07.50 helt utvilad men kände att det är lite för tidigt att kliva upp då. Så datorn fick joina mig men nu ska jag gå upp och äta lite frukost. Usch jag har varit riktigt dålig på att äta denna vecka. Jag fick någon konstigt idé för mig att jag kan sova lite längre om jag skippar frukosten och äter frukost på jobbet, där vi alltid ändå gör iordning mackor på morgonen till försäljning. Men det lilla problemet är att när jag väl kommer till jobbet glömmer jag eller så har jag för mycket att göra så det blir ingen frukost. Kanske en kopp kaffe. Och kaffe på tom mage är inte den bästa kombinationen. Igår blev det så. Sen när vi stängt åt vi lunch. Då var klockan 14.30. Mådde inte bra efter det. Mådde jätteilla. Och helt ärligt så kändes det som att jag skulle spy. Mådde illa liksom i mellangärdet ungefär. Usch usch. Ska aldrig mer ha en sådan här vecka. Otrevlig blir jag också. Dom som känner mig vet :b

Och all denna underbara snö. Älskar att det är så mycket snö. Förstår inte varför alla klagar? Först när vi inte har någon snö alls på vintern så är ju det också fel. "Men du bor väl hemma? Du betalar väl inte elräkningarna?" Sa en jobbarkompis till mig härom dagen. Mjaaaa, kanske jag gör iförsej! Men men. Mycket snö ska det vara, det är ju vinter! :)

Vet ni, i höstas var Deep Purple i Sverige. I Leksand tror jag det var. Och jag och pappa sa att vi skulle åka och se dom. Men sen vet jag inte varför det inte blev så. Ångrar som tusan att vi inte åkte! Vill se vill se! Men jag såg i tidningen att dom kommer till två festivaler i Sverige i sommar. Men frågan är ju hur ledig man kommer att vara under sommarhalvåret. Njaaaaa inte sådär jättemycket skulle jag tippa. Jag skulle vilja åka på festival.

Haha igår hittade jag en Slitztidning hos V. Och sa "Men Gud, sånna här får inte du läsa" på skämt såklart. Han får väl läsa vad han vill. Jag tycker att det är tragiskt hur tjejerna vill vika ut sig och sedan kan ALLA se. Jobbigt ju. Stackars deras barn! "Titta där är ju mamma! Men... hon är ju naken" Som sagt, stackars barn. Iallafall. Till svar på mitt argument fick jag "Men jag tittar inte på bilderna, jag läser artiklarna" Mm visst tänkte jag. Haha, sen slutade det med att jag satt och läste som en besatt i den där jäkla tidningen. Det var faktiskt riktigt intressanta artiklar. Kan vara för att dom skrev om Phil Lynott. Min största idol. Dock skrev dom om "Phil Lynott är ett perfekt exempel på varför irländare inte ska syssla med musik". Men hela artikeln handlade om Rocklegender som söp och knarkade ihjäl sig. Och det var ju faktiskt Phils öde. Stackars Philip Parris Lynott, 20 Augusti 1949 - 4 Januari 1986. Tänk om han levat idag, fortsatt med den underbara musik han skapade då han levde :) mmm!

Men ja, nu tänker jag inte ligga här som en jäkla latmask mer!

Goodbyeadiosfarewell!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0