don't love

Ahaja, så det ska snöa varannan dag nu i 768 år? Usch och fy. Inte för att jag inte tycker om snö. Men om vädret bestämmer sig för att göra vår, så kan man inte bara ändra sig och göra vinter igen! Det är taskigt, faktiskt. Här hänger man undan vinterjackan och tar fram vårjackorna och skoran och allt vad det nu är, och så blir det snöstorm helt plötsligt? Nej fy, så här får det inte gå till.

Och inte nog med det, sen tre inatt har jag gått på alvedon och ipren. JÄVLA mage. Ibland, senast för ca 2-3 månader sen, och innan dess över ett år sen, så bestämmer sig min mage för att strejka. Jag vet än inte vad det är. Första gången det hände var jag i Tällberg med Lina på praktik. Det började tidigt på morgonen och slutade med att jag åkte till till akuten i Mora (typ 6 mil bort) för jag kunde knappt stå upp. Väl inne på akuten säger dom "Det är inget fel alls". Nej, så dom menar alltså att det är helt normalt att vakna upp, ha ont i magen, gå till toan och spy som en gris och sen bli kallsvettig och till slut svimma av på sängen? Nej men okej, ja det är lugnt för mig. Det var alltså hösten -08. Sen har jag aldrig haft det innan för ca 2-3 månader sen, också på en morgon, och samma procedur igen! Fast då var jag ensam hemma och hade ingen att be om en tröstande hand! Så jag gick runt och sparkade och slog på grejer för att få ont någon annanstans så jag slapp fokusera på magen. Och så inatt, kl. 24.00 kände jag av det. Jag blev rädd och försökte somna. Jag somnade, men vaknade ca. 01.00 av att det gjorde sjukt ont i magen. Denna gång svimmade jag inte iallafall. Men ca. 03.00 efter att jag gått ner på nedervåningen och gått fram och tillbaka från köket till vardagsrummet och tillbaka 567 gånger. Sen är det som bortblåst! Inte en gnutta ont nu.



Knas?!?! Och nej, det är inte blindtarmen, som dom först trodde på akuten. Och inget annat "farligt".
Får väl lita på moradoktorn då! Haha ja justja, när jag var där på akuten i Mora sa en sjuksköterska "Är det okej om jag tar ett graviditetstest?" haha, som om jag inte skulle veta om jag var med barn eller inte? Jag glömde bort att jag var med barn så jag fattade inte vad som hände när jag fick ont. Den lilla detaljen skulle jag nog inte glömma :P

Så, nu har jag fått skriva av mig lite. Skönt! :)

Tack o hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0