crash

Morgonen har bestått av lite pluggande. Detta pluggande som gör mig gråtfärdig! Hur kan vi människor vara så jävla grymma?! Jag förstår inte. Jag kommer nog aldrig förstå. Hur kan vi vara så grymma mot varelser som bor och lever på samma jord som oss? Vad ger oss rätten att slakta dom på det mest brutala visen, och sedan äta dom och vara nöjda?

Jag kan inte sluta tänka på hur djuren, just nu i denna sekund, slaktas och sedan äts upp av människan. Jag förstår inte. Och nu tänker du "Ja, men vi har ju ätit djur i alla år". Ja, det har vi. Men förr i tiden så jagade man sin föda och levde på det. Man tog reda på allting för att överleva! Det gör vi inte i dagens samhälle. Det slängs bort fruktansvärt mycket kött i butikerna idag. Och päls? PÄLS? Vi har med dagens teknik framställt kläder utan att djuren ska behöva offra sitt skinn eller päls. Människan idag behöver inte djurpälsar för att hålla sig varma. Bullshit.

Jag frågar, är det värt det?!

Bland annat rävar hålls i trånga burar och man tar sedan deras pälsar..


En död mink i en bur, på en svensk minkfarm 2010.


USCH! ÄCKLIGT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0