I'M GOING DOWN

Minkar i fångenskap, i Sverige. Dessa blir till pälsdetaljer på våra kläder.. (Om man nu väljer att köpa päls)


ÅH! Varför är det ibland så fruktansvärt svårt att börja plugga? Jag har pluggat från och till hela dagen. Jag har fått ihop litegrann. Men mest har jag bara läst fakta. Jag ska göra en argumenterande powerpointpresentation om "Sveket mot minkarna", ni vet. Men mest blir jag ledsen och framförallt ARG när jag läser om det och ser olika videos. Usch, jag skäms över att vara människa ibland. Hur grymma är vi egentligen? Usch.

Jag hittade nyss ett klipp från England, där dom filmade inne på en kycklingfabrik och hur det gick till där. Vet ni hur länge kycklingen som ligger på era tallrikar lever? I NÅGRA TIMMAR. Dom kläcks medan dom transporteras i backar till "mördarmaskinerna". Kycklingarna sorteras upp. Females på ett band och Males på ett annat. Grabbarna tror jag får leva ett antal dagar medan det motsatta könet fraktas på band till en maskin där dom manglas, LEVANDE. Sen hamnar dom där, i kycklingpaketet i affären.

Och ja, detta händer i dagens Sverige.

SJUKT är ordet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0