sture kurrar

Han kurrar så fint, den där Sture. Han är så go och söt! Han ligger här bredvid mig i soffan och bara kurrar för fullt. Ett sådant underbart ljud. Jag vet inte riktigt vart Ruben tog vägen faktiskt. Men jag hör honom någonstans.
.
När jag vaknade imorse och kollade Facebook stod det överallt "SNÖSTORM", "Trotsar stormen och går ut". Jag förstod ingenting. Kollade ut genom fönstret och såg att det yrde snö och att det "blåste lite". Men sedan, när jag kom ut, så förstod jag. För JÄKLAR vilken snöstorm det var. Det tog dubbelt så lång tid att gå till skolan än vad det brukar göra. Och jag som väldigt sällan använder mascara gjorde såklart det just idag. Men, den höll rätt så bra ändå. Men typiskt ändå.
.
Efter skolan kom min käre far och hämtade mig i turbobilen (Magnus har ju en sån där turbomotor på sin bil), så jag hörde klart och tydligt när han stod utanför och väntade.
.
Åh, Sture är så söt! När han gäspar eller sträcker på sig så gnyr han liksom till, det låter så mysigt.
.
Har jobbat på Arenan idag, det var SAIK-Bollnäs som jag skrev igår också! Och SAIK vann! Jag vet inte med hur mycket, men sista gången jag kollade på tavlan så stod det 8-3. Fint det! Och Maggan, som jag jobbade med i Axmar denna sommar,  kom in en sväng i köket och sa hej. Hon håller på Bollnäs hon, stackarn.
-
Nu kom Ruben in i vardagsrummet också! La sig pladask på Sture och började tvätta honom. Dom är så goa mot varann, oftast, när Ruben är på bra humör om jag säger så. Önskar att jag hade kameran till hands just nu, så att jag kunde lägga upp ett kort på hur sött dom ligger. Men ni får fantisera.
-
Hade tänkt att gå och krypa ner i sängen nu, och läsa min bok Of Mice and Men, som jag läser på engelska. Det ni! Det är ju åt skolan såklart. Ska skriva en trevligt analys på den sen också. Det är mycket nu!
-
Godnattpusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0