hymns to the silence

Var på loppis igår med Ida. Det var SJUKT mycket folk. Så mycket att det nästan blev lite jobbigt att gå runt och kika. Folk drar och sliter i allting som galningar, men när pengarna går till välgörenhet så är det väl inte mer än rätt. Jag köpte en plånbok för 10 kr och en liten brosch (stavning) för 15. Så, 25 kr till välgörenhet var väl dagens goda gärning, I guess! Använde en tjugolapp när jag betalade broschen, och samtidigt tänkte jag "Den här tjugolappen kanske jag kommer behöva vid ett annat tillfälle idag, ska jag betala med kort istället? Nej, jag handlar för den". Så jag handlade för tjugolappen. Och hör och häpna! När jag åker bil till jobbet, så står där en parkeringsvakt som vill att jag betalar 20 kronor i parkeringsavgift (det är ju World Cup nu på Göransson Arena), "Men hallå, jag jobbar här" sa jag. "Då får du ställa dig bakom Jernvallen, och slippa betala för idag". JÄVLASKIT%%#%#%!!!! tänkte jag. Hur sjukt är inte det? Att jag tidigare tänkte spara tjugolappen? Galet tyckte jag.

Jobbet gick bra. Inte många människor som ville ha förrätter och desserter, så jag städade hyllor och lådor hela kvällen. Tråkigt tänker ni? Roligt säger jag! Här har man varit borta hela sommaren och lite av hösten, och så ser det ut som skit! Men snart så, när jag har fått städa i några dagar så kommer det bli som vanligt igen. Mina arbetskamrater gick hem vid 23.00 och jag stannade kvar och körde barmeny. Inte många ville äta mat efter 23.00 heller, men idag kanske det blir lite mer tryck då SAIK spelar mot Bollnäs klockan 01.00, dock stänger jag ju köket då. Men folk kanske kommer lite tidigare, who knows?

Idag har jag hunnit med en hel del faktiskt. Jag kom hem från jobbet inatt ca. 02.30 och sov till 10.30. Åt frukost i typ två timmar. Eller ja, jag åt inte konstant i två timmar utan jag läste tidningen och lekte med X10, pratade med pappa en sväng och sedan började jag städa! Eller jag hann nästan börja städa, Emma ringde och vi pratade en sväng. Dock var det svårt att höra ibland eftersom det var "lövblåsare" som härjade typ i Emmas telefon! Men, deeptalk hann vi med ändå. Som vanligt, älskar <3

Sitter och pratar med Viktor nu, men ska gå och duscha sen åka till jobbet. 

Justja, Ruben har fått en kompis! Sture heter han, och dom ska jag bo med snart i två veckor :)

Har ingen bild på Sture, så jag bjuder på en trött Ruben istället. Gos!


Nästa sommar ska jag vara ledig. Hela jävla sommaren! Har jag bestämt, nu.


Pusshej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0