"Jag tror inte att jag drömmer just nu, men jag kan inte bevisa att jag inte gör det"

Bertrand Russel, brittisk filosof (1872-1970)

Jag vill berätta om min sjuka dröm inatt. Helt störd. Men kopplad till mitt förflutna, in a twisted kind of way. När jag vaknade läste jag ivrigt i min drömbok för att hitta någon form av svar. Men icke! Men några fina citat fanns det där:

"Av samma tyg, som drömmar göras av, vi äro gjorda, och vårt korta liv omfamnas av en sömn"
William Shakespeare ur "Stormen"

"Medan du befinner dig i en dröm är det inte en dröm - det är verklighet och björnens bett smärtar, smärtar på ett fullkomligt verkligt vis"
Mark Twain ur Which Was the Dream?

"Jag drömmer i färg och det är alltid mycket surrealistiskt. Min drömvärld är helt och hållet Hieronymus Bosch och Dali och jag älskar det. Jag ser fram emot det varje kväll"
John Lennon

"I var och en av oss bor det en annan som vi inte känner; denne talar till oss genom drömmen och meddelar oss hur helt annorlunda denne andre ser oss än vi ser oss själva"
C G JUNG, psykoanalytiker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0