heat of the moment

Sitter här i mitt rum. Önskar att jag kunde säga lägenhet. DAMN, jag vill flytta hemifrån. Inte för att jag inte trivs hemma, för egentligen skulle jag vilja bo med dom jag älskar mest hela livet ut. Mamma och pappa! Jag vet inte riktigt hur jag ska överleva vardagen i en lägenhet alldeles ensam, utan deras ständigt kloka ord omkring mig. Jag vet faktiskt inte hur det kommer att gå. Men jag hoppas på det bästa. Jag är ganska duktig på att ta mig igenom saker. Tror jag i alla fall.

Nu är julen borta! I alla fall materiellt. Jag gillar julen och alla julsaker. Men alltså, ibland blir det för mycket. Dock gillar jag julmyset på Blomstigen. Så mycket julsaker har jag aldrig sett i ett och samma hus. Men jag gillar det verkligen. Men när jag bor själv, då vet jag inte om jag kommer ha det så mysigt? Jag kommer nog inte ha ork att pynta så mycket. Kanske får man hyra dig, K? För lite julpynt.

Väskan är nästan packad. Eller, jag har lagt i allt jag vill ha med mig. Men mer nödvändiga saker måste med. Jag kommer nog få packa om, packa upp, packa ner och så vidare. Hur som helst, det viktigaste är pass och pengar. Och visum såklart. Sen kan man faktiskt köpa i princip ALLT där nere. Där borta på andra sidan jorden. Dit jag ska. Jag och kusinen.


Sitter och kikar igenom lite gamla bilder. Från sommaren förra året. Hittade denna otroligt roliga bild.

Jag hade tvättat och gjort ren min cykel, och bad sen pappa att fixa sadeln, den var väl lite sne eller nåt. Så jag vänder mig om i två sekunder, och sen hör jag pappa "Prova nu då". Och så vänder jag mig om och får se detta. Gissa om jag skrattade? Sitter här och skrattar i min ensamhet även nu. Haha, fan, min pappa kan han.



Älskar denna outfit. Förra våren, när jag skulle träffa bästa syster.




Denna outfit gillade jag också STARKT. Såg ut såhär då jag skulle på Johannas 20-årsfest.



Kommer ihåg att jag köpte denna jacka på Lindex, och jag vart helt dökär i den. Dock kom den aldrig till användning, endast till detta fotografi. 399:- åt helvete.


En morgon på Axmar Brygga. Ibland hade man turen att få sola lite innan man klev på det dagliga 13-timmarspasset.


Detta är mitt ben efter några dagar jobbandes på Axmar Brygga. Jag minns mycket väl att i slutet av sommaren räknade jag över 30 myggbett på ETT ben. Det var sinnessjukt, vidrigt och ja, lite irriterande. Här räknar jag till ca.8 bett. Även då på foten. USCH FÖR MYGGBETT! Och ja, den stora röda "bölden" på tån är ett inihelvetes stort äckligt myggbett. Det är otroligt mysigt att då ta på sig strumpor, stoppa fötterna i ett par varma kockskor och gå in i det 30-gradiga köket. Mmm!



Nej, nu är klockan mycket. Avslutar ändå med en sommarbild. För jävlar vad jag vill ha sommar nu. Eller justja, jag ska ju till sommaren på tisdag. Hehhhhiiihhii. Pusshej



I'm going down

Kommentarer
Postat av: K

Klart att jag lånar ut mej för julpyntande. Men pyntet får bara stanna framme från första advent till nyårsafton som längst, man får inte tröttna. Ha detbra i Thailand. För oss lunkar det väl på med sjukdom och skit som vanligt. Kram<3

2011-01-10 @ 14:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0