konsumtion

Det är väl underbart det! I alla fall när det handlar om kläder. Jag älskar kläder. Så är det bara. Jag läste i tidningen om att vi bör konsumera mindre, och laga våra gamla kläder för att spara på miljön och så. Och helt ärligt så blev jag lite tagen av det. Jag som alltid predikar och köttindustrin och hur det påverkar vår miljö. Så ett löfte är så lagt. Jag ska minska mitt shoppande i vår. Helt seriöst. Jag kommer kanske inte sluta shoppa. Men mina inköp ska vara smarta och ha en tanke bakom. Inte köpa BARA FÖR ATT JAG VILL HA, utan för att jag faktiskt behöver en ny tröja, jeans eller vad det nu handlar om.

Helt ärligt. Så är det. Dagens sanning!

Gårdagens sanning är dock att jag var i Gävle med Madde och Alicia och shoppade. MEN jag köpte saker jag faktiskt behövde. Tror jag.

Vad tycker ni?

Höga jeansshorts från BikBok 299:- (tanken är att jag ska ha dom i Thailand! Och vår och sommar!)



Ett skärp från H&M 49.50 (till shortsen! och snyggt till mycket annat)



Linne från H&M 149:- (Det ska jag ha till shortsen, instoppat och snyggt!)





I Stockholm köpte jag detta linne som också kommer vara HETT till shortsen, 99:-





Denna korta snygga "jacka" blev min för 75:-, H&M!



Det var allt för nu. Heeeej!

Kommentarer
Postat av: Maria

Sunt nyårslöfte, tuff utmaning. Snyggt linne!

Dessutom gillar jag också löftet om att vi ska ses mer!

Ett starkt släktdrag att bara prata om det. Men nu får vi bryta det!



Ha det bäst i Thailand.



KRAM

2011-01-09 @ 17:54:36
URL: http://mischomascho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0