skrattjakt

Vilket fantastiskt ord!

Idag har jag jobbat, i 4 timmar. Väldigt mycket att göra vill jag säga.. Sålde tio kaffe, typ. Men så är det när det är SAIK-damerna som spelar. Ingen vill komma och kolla! Knappt 50 pers på läktaren. Men men, jag tjänar ju pengar på att inte lyfta många fingrar, så jag är väl glad ändå! Men det är så otroligt tråkigt att bara stå.. helt ensam. Angelica och Sandra kom faktiskt förbi och höll mig sällskap en knapp timme. Det var trevligt måste jag säga. Sandra hade klippt av sig håret också, mycket snyggt.

Mamma hämtade mig när jag var klar. Vi åkte hem och satt och kikade på bilderna från Thailand 2004. Ett antal goda skratt. Men guud så härligt. Och tänka sig, snart ska vi dit igen! Jag och Denise alltså. Mamma skulle nog aldrig våga flyga så länge. Fast hon vill, men hon vågar inte. Konstigt det där, jag har aldrig förstått mig på folk som är flygrädda. Eller alltså, jag förstår ju att man kan tycka att det är läskigt att vara flera tusen meter upp i luften utan att kunna göra ett skit om det skulle hända någonting. Men det är just därför jag inte är flygrädd. Det finns INGENTING man kan göra om det händer någonting, så varför sitta och vara rädd? Nej, jag skulle kunna bo i ett flygplan. Så oflygplansrädd är jag.

Vet inte riktigt vad jag ska göra nu faktiskt. Tror att jag kanske ska ta en dusch och lägga mig framför TVn (kors i taket)! Det är liksom första veckan på länge som jag bara är hemma på kvällarna. Inget jobb, ingen fest, ingenting! Och det är hur skönt som helst faktikst. Men problemet med mig är att när jag blir ledig så här, då vill jag liksom göra TUSEN saker. Men det slutar alltid med att jag inte får nånting gjort alls. Så därför lägger jag ribban lågt ikväll, och planerat att bara kolla på TV. Vem vet, då kanske jag får hur mycket som helst gjort! Inte för att jag har någonting speciellt att göra, men ändå. Eller jo, det finns väl alltid saker att göra. PACKA tillexempel?! Nej, packa ska jag göra på söndag. Och sedan packa det sista på måndagen. Och på tisdagen ska jag bara vara helt klar, vänta på att pappa slutar. Sedan hämta Denise och Peter och åka mot Arlanda!!! Herregud, jag kan knappt tro det. Vi åker liksom snart! Om en vecka är jag och Denise på Koh Lanta, Thailand!! Förstå, förstår vad härligt! Jag hoppas att vädret blir bättre. Bloggaren Kenza är ju där just nu, och det är bara molnigt hela tiden. Men, jag blir glad bara jag slipper se Sverige ett tag, faktiskt.

JA TACK!






Ställen vi bestämt oss för att bo och besöka är Bangkok, Phi Phi, Krabi, Koh Lanta och Phuket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0