rolling in the deep

Usch. Igår kollade jag och mamma på Uppdrag Granskning. Den här veckan handlade det om människor från Sverige som åker till Polen och utsätter sig för livsfarliga plastikoperationer utan någon som helst efterbehandling. Jag grät nästan hela programmet igenom.

Det var Christinas pojkvän som vände sig till Uppdrag Granskning i höstas, efter att han och Christina fått sitt liv totalt förstört. Christina ville förstora sina bröst, och det billigaste alternativet var att åka till Polen, genom en svensk hemsida. Efter operationen fördes Christina in i sitt rum och fick ligga där utan någon som helst som hjälpte henne. Det var då Christinas pojkvän förstod att någonting var skumt. Hon började bli alldeles blå i ansiktet och pulsen sjönk till 30. Först efter ett tag fick han tag på någon sjuksköterska. Men då var det redan försent. Christina fick för lite syre till hjärnan och är idag helt vanställd.

Nu till sommaren skulle dom gifta sig, över hundra inbjudningar hade skickats ut. Dom hade ett superfint hus och livet skulle precis börja. Men efter operationen och nu sex månader senare, bor Christina på hem och hennes pojkvän bor ensam hemma i det stora huset. Christina sitter i rullstol, hon kan inte röra sig och heller inte prata. Ingen vet vad hon uppfattar av omgivningen.




Så jävla sjukt! Jag blir så arg.


Kommentarer
Postat av: Maria

Vidrigt, jag är glad att missade programmet. Blä!

2011-03-03 @ 10:41:27
URL: http://mischomascho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0