skavlan och illamående

Härligt, och ohärligt. Sitter i soffan med en filt runt mig, datorn i knät och kollar på TV! Ja, ni läste rätt. Detta händer i stort sett ALDRIG. Men, det är ju en vanlig sysselsättning för många. Jag vet faktiskt inte varför jag inte brukar unna mig denna underbara avslappning oftare. Eller jo, jag känner mig faktiskt lite sjuk. Och kors i taket, IGEN. Sjukdomar är något som i stort sett ALDRIG gästar min kropp. Och, det är jag såklart oerhört tacksam för. Tack...någon. 

Har jobbat i helgen, och båda dagarna har jag känt mig riktigt dålig. Det började i lördags framåt eftermiddagen. Jag känner mig alldeles yr och illamående. Började kallsvettas. Och jag hoppas att ni förstår att det här var väldigt obehagligt för mig. Eftersom jag i princip aldrig är sjuk, så vet jag inte riktigt vad som händer när jag börjar må konstigt. En gång för två sommrar sen när jag bodde i Stockholm med Angelica och Sandra, blev jag förkyld och fick feber. Jag låg i lägenheten i soffan och trodde att jag skulle dö. Jag ringde hem till pappa och förklarade hur jag mådde. Han lugnade mig dock med att jag just hade feber och var förkyld.

Vaknade imorse och hoppades på att jag skulle må bättre. Men icke. Lite bättre kanske, men inte helt bra. Har tagit Alvedon och.. nåt mer. Kommer inte ihåg. Så nu har jag i alla fall inte huvudvärk. Jag hade egentligen planerat att gå ut och gå idag på förmiddagen. Men fan, det går inte när jag är såhär yr! Eller yr, jag vet inte hur jag ska förklara. Liksom blicken hänger inte med när jag vänder mig snabbt åt ett håll. Det blir suddigt! Som en sen lördagskväll.

I fredags hade jag planerat att se på Skavlan. Men, eftersom varken jag eller min far är TV-människor så kollade vi på film istället. Just nu kommer jag inte ihåg vilken det var, men jag kommer kanske på det snart. Eller jo, för tusan, det var ju Oceans! Det har jag ju till och med bloggat om! Okej, då behöver jag inte informera om den.

På lördagen jobbade jag ju som sagt. Pappa hämtade mig vid 18.30. Då åkte vi till Hemmakväll och tänkte hyra film. Det slutade med att vi köpte 8 filmer. På Outleten. 19 spänn styck! Det är både gamla hyrfilmer och nya. Så lördagens filmer blev From Paris with Love, med John Travolta. Jag har hört att den skulle vara dålig. Men, jag är ett riktigt Travoltafan, så den får fem toasters av mig! Actionfilmer med humor, det gillar jag. Efter filmen var jag riktigt trött. Så jag kollade i en kvart på nästa film. Som var Solomon Kane, jag såg början och slutet. Och den verkade helt okej. Men, sen var det tack och god natt.

Klockan ringde halv åtta och jag klev upp, illamående och med huvudvärk. Cyklade till jobbet i halkan och öppnade caféterian klockan nio, och stängde klockan sex. Kvällen igår bestod såklart av film. Fan vad jag älskar film alltså. Det kanske ni märker. Men igår kollade vi på Catch a Fire, med Tim Robbins. Vi kollade dock inte klart på den. Vi var för trötta. Känner att jag är för trött nu också. Men, off to work. Man får inte vara lat liksom.

TREO


När jag var i Thailand lämnade jag in detta foto på Siri till en man som målade fantastiskt fina tavlor.







3000 baht kostade den, ca. 600 kr. Och jag är så nöjd!

Hejdå


Kommentarer
Postat av: Janina

Vad har hänt med hennes öga?

2011-03-07 @ 20:45:58
Postat av: malin

Hon fick en sjukdom när hon var sju år, och blev tvungen att operera bort ena ögat. Men hon mådde bra med bara ett öga tack och lov:)

2011-03-07 @ 23:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0