undringar

Full fart! Eller? Jag vet inte. Jag har gjort många saker denna vecka, om jag jämför med andra veckor. Kommer inte riktigt ihåg vad jag gjort. Bloggat för dåligt, det är något jag vet i alla fall. Mitt minne är verkligen världens sämsta. Så, jag börjar berätta vad jag har gjort idag, för att säkerställa att jag inte glömmer bort det innan jag hinner skriva.

Gick upp vid nio och vid elva kom faster Maria med man och barn! Dom har fått nytillskott i familjen, charmtrollet David! Han är så söt att jag smäller av. Han är 20 dagar och liten som tusan. En riktig godbit. Har planer med Maria att jag ska vara nanny hos henne. Min lön är helt enkelt mat och husrum. Åhhh han är så söt! Lille lille David. Han är för övrigt min tionde kusin, och troligtvis min sista kusin. Så gosig så!

Hade stora planer inför sen söndagslunch. Plockade i skafferiet, kylskåpet och frysen. Tänkte göra lasagne, eller någon slags pastarätt. Men det hela slutade med att jag fick för mycket att tänka på i huvudet att jag kokade vatten, öppnade en nudelpåse och kokade.. För dåligt av mig. Men, nästa vecka ska jag laga tacolasagne! Jag har tänkt ut ett eget recept och allt. Självklart presenterar jag recept och bild här i bloggen, om det blir bra vill säga. Men, varför skulle det misslyckas? Mästerkock som man ju ändå är.

Hm.. minnet börjar komma tillbaka. Igår jobbade jag, sjukt LITE att göra. Så jag städade och plockade i alla lådor och skåp. Så nu är det fint när ordinarie personal kommer tillbaka imorgon. Jag slutade vid sex och åkte då hem och duschade och gjorde mig iordning. Och nu till en något störd grej. Jag har hela jävla garderoben full med kläder, nytt som gammalt. Hur mycket som helst! Men vet ni vad, INGENTING PASSADE! Jag provade kläder i EN TIMME. I slutet höll jag på att börja gråta. Jag var en sekund från att ringa brudarna och säga att jag inte är med på fest ikväll. Helt allvarligt, jag höll på att bli galen. Jag skämtar inte. Och att jag inte hade ätit mer än en Risifrutti på HELA DAGEN spelade in på den krypande gråten i halsen. Så, nu har jag bestämt mig. Jag måste få ordning i min garderob. Få en helhet av vad jag har där inne egentligen. Och kanske funderar på om jag kanske måste shoppa nya kläder? Så att jag inte behöver stå en lördagskväll och gråta som ett litet barn bara för att jag inte vet vad jag ska ha på mig. Men, till slut hittade jag en söt blus från H&M som jag köpte i Stockholm för ett år sedan (fick ta bort prislappen). Efter det vandrade jag till Emma där även Angelica och Maddehund infann sig. Fick i mig tacos och humöret steg gradvis i mina fina tjejers sällskap. Skrattar bara jag tänker på våran urspårade förfest. Helt seriöst, folk skulle tro att vi var psykiskt störda om dom såg oss. Haha.

Kvällens mål vad såklart Lobby Nightclub. Det var inte en kotte när vi kom dit. Men men, en whisky och cola senare så struntade man väl i om det var folk där eller inte? Vi gjorde väl det man brukar på krogen. Dansade, snackade med trubaduren... När stället stängde gick vi till Sibylla. Och på vägen dit gjorde jag världens vurpa på isen! FYFAN. Jag trodde att jag bröt båda benen. Det gjorde så in i helvetes ont och idag har jag ont i ena knät. Benen gick liksom i 90 grader åt varsitt håll. Men jag hade min Angie där, som hjälpte mig upp. Eller gjorde hon det? Jag vet inte. Upp kom jag i alla fall.

På Sibylla beställde jag kebabrulle utan kebab, eftersom jag inte gillar att äta kött. Eller, hatar, skulle jag väl hellre säga. Och så är det en tjej framför mig i kön som säger:

- "ÄR DU VEGETARIAN?"

Jag - "Ja, det är jag

- "Alltså, jag vill också vara vegetarian!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "

Jag - "Men bli det då?"

- "Alltså, jag har provat flera gånger, men jag hamnar på sjukhus varje gång!!!!!!!!!"

Hon verkade alldeles upprörd! Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga. Hon beställde i alla fall hamburgare och satt sig och åt den. Skämdes hon för att hon inte var vegetarian bara för att jag stod där? Jag vet inte. Kul vad det i alla fall. Haha.

Nu orkar jag inte skriva så mycket mer faktiskt. Ska ta tag i det här med garderoben! Kanske ska jag slänga ut min fåtölj och köpa en snygg ställning och hänga kläder på? Ja, nånting måste göras åt detta katastrofala klädproblem.

Vackra David!










Ted Gärdestad, varför försvann du? Tack för att du hann skriva detta underbara album.


Kommentarer
Postat av: Kickie Bergström

När jag var ung en gång för länge sen, var jag dödligt kär i Ted. Jag jagade honom runt i folkparkerna, Jag träffade honon några ggr personligen. Jag levde och andades hans musik. Låtarna är underbart vackra. Va kul att du lyssnar på hans musik. Kram.

2011-03-13 @ 19:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0