satan i gatan

Hallå grabbar, tjejer och fina människor. Jag sitter här i soffan och har precis ätit min sista Marabou Schweisernöt för veckan. Insåg just att det är måndag. Hur ska jag klara hela veckan? Men med hjälp av bloggen ska jag klara det! Jag vill stolt kunna uppdatera bloggen minst en gång varje dag och kunna skriva att jag inte har ätit godis. Jag gillar utmaningar sådär jag.

Helgen har varit rätt lugn. I fredags samlades vi ett gäng tjejer hemma hos Cissi i Gävle. Där åt vi mat och hade det trevligt. Det vart någon form av personalfest, eftersom alla jobbar tillsammans på arenan. Några av oss åkte hem vid midnatt, och vissa drog vidare till krogen. Jag hade gärna varit kvar hos Cissi och pratat och umgåtts, men istället gick hälften på krogen och andra hälften (där jag är inräknad) åkte hem och sov. Tråkigt med så är det.

Lördagen bestod av förberedelser inför kvällen. Jag hjälpte mamma att göra iordning maten till kvällen då hon och pappa skulle få besök av Magnus och Jennie. Jag gjorde grillspett med quorn, lök och paprika och köpte en färdig potatissallad. Jag och Ida gick till Angelica och Madde, där också Sandra infann sig. Vi grillade och satt på altanen och pratade hela kvällen. Precis som det ska vara. Jag tror att jag åt mest av alla.

Igår åkte jag hem till V. Gosade med Judith, världens mysigaste barn. Louvain och Lilly kom och lekte en stund dom också. Dom verkligen bråkade om vem som skulle hålla i Judith. Kollade på Liverpool också, när dom spöade skiten ut New Castle med 3-0. VIKTIGT! Sedan lagade Tommy middag. Mätta och belåtna tvingade jag Viktor att vi skulle åka till Ica Maxi för att köpa godis till mig (dumt att säga emot mig när jag är godissugen). Så, vi tog bilen till Ica och med mig hem följde också Veronica Maggios nya platta "Satan i gatan". Ett album att rekomendera.

Inget blogginlägg utan bilder!

Tog en sväng förbi Norge i torsdags.







Chillade på framsidan i solen!



Sista april hos Lunds.

Blus från Bik Bok (aldrig använd, köpt i höstas)



En farmor och en nyvaken Judith igår.





Jag fick stränga order av Judiths pappa att inte lura i henne att hålla på Liverpool. Men det var ingen fara. Ungen vägrade kolla på TV:n när Liverpool gjorde mål. Låt bilden tala för sig själv.











Nu ska jag lägga mig raklång på soffan och låta mina öron vila med Maggios röst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0