dum av dig

Ja, nu är det fyra dagar sen jag gick upp i taket när jag insåg (efter hundraelfte gången) att mitt shoppande måste dras ner till en normal nivå. Och vet ni vad? Jag har inte shoppat på fyra dagar. Jag har knappt gjort av med några pengar alls. Igår spenderades hela dagen med mina underbara brudar på café och restaurang. 350 kronor kostade en söndag i Sandviken med mina favorittjejer. Det var det värt.

Just nu sitter jag och lyssnar på Daniel Adams-Ray, och förvånas över hur fruktansvärt begåvad människan är när det gäller text och musik. Typiskt mig är att när en artist är som mest poppis och låtarna spelas frenetiskt på radio och diverse uteserveringar och krogar, då är jag totalt ointresserad. Jag tycker med andra ord inte om att lyssna på samma musik som precis varenda människa i min omgivning. Så igår slog jag på "Dum av dig" och blev, som sagt, förvånad över hur bra människan faktiskt är. Det är ju en fantastisk låt som speglar hur vi beter oss..ibland. Och även "Förlåt att jag aldrig sagt förlåt" klingar fint i melodin och även här är texten simpel och rak på sak.

Vad underbart det är att vara hög på musik.

Hittade igår på en oslagbar version av "Angels" med Robbie Williams. En låt som han framför live och han fullkomligt överröstas av publiken. Men vilken röst karln har! Rysningarna går längs ryggraden och det är så bra. Så bra.

Robbie Williams – Angels (Live)





Åter till shoppingmissbruket. Det är väldigt ovanligt att jag använder kläder mer än en gång (jag vet, jag är sjuk i huvudet). Men här har vi en riktigt favorit och månadens vinnare! Den vinröda blusen i siden från BikBok, 299 kr. På den övre bilden är vi hemma hos Sandra för någon vecka sedan. Och den undre är från Maddes inflyttningsfest för någon månad sen.

Ni ser, ännu ett framsteg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0