vart jag mig i världen vänder



Ibland begär jag att få vara hundvakt åt denna vackra skapelse, den 5-åriga Springer Spanieln Zola! Är han inte skrämmande lik Siri? Jag fick ha honom hos mig en hel vecka och gud vad vi myste. Tre långa promenader om dagen och en massa ekologiskt hundgodis. Med andra ord älskar han att vara hos mig! Men såklart blir han dubbelt så glad när han får återförenas med sin matte Carro. Å vad glad han blev när vi mötte upp henne på stan.



Och dagarna bara går och går, jag vet inte var all tid tar vägen? Jobbar i stort sett hela tiden och i och med det tappar man sin egna stil. Klädstil alltså. Jag byter oftast om hemma (till mina fina serveringkläder som består av svarta kostymbyxor och vit skjorta). Stiligt må så hända, men inte är det min stil. Så dagar där jag är ledig och får klä mig i min egen stil blir det nåt i stilen ovanför. Men det händer att man står och glor in i garderoben och funderar vad fan man ska sätta på sig, för hur vill jag klä mig?

Text och bild av en arbetsnarkoman.





Och imorgon får jag finbesök från Knivsta. Den här filuren och hans familj. Underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0